duminică, 7 iunie 2009

De ce fantasticitate

'Fantastic' este termenul care mă interesează de câţiva ani, în special în domeniul literaturii. Atât de des îl aud folosit în limbajul de zi cu zi încât mă întreb dacă fantasticul nu este cumva adânc înrădăcinat în viaţa noastră obişnuită... Fantasticul = intruziune violentă a supranaturalului în viaţa reală, cu efecte afective (provocatoare de teamă, frică sau doar uimire) asupra fiinţei implicate şi cu efecte bulversatoare asupra universului real, căruia îi schimbă total coordonatele ... cam aceasta ar fi definiţia tehnică cu care mă "lupt" în diverse cărţi. Dar aud că un concert a fost fantastic, că intervenţia unui portar a fost şi ea fantastică, că o prezentare de modă a fost fantastică, că un gadget este absolut fantastic ... Să fie ideea eliadescă a camuflării fantasticului în viaţa reală, de zi cu zi, aplicabilă vieţilor noastre banale? Îmi propun nişte răspunsuri prin acest blog, care pentru mine este deja fantastic, deoarece în existenţa mea palpabilă el reprezintă o intervenţie a impalpabilului, a ineditului, cu efect de uimire ...

2 comentarii:

  1. Pun pariu ca acum un an de zile sau poate chiar mai recent nici nu-ti imaginai sa faci un blog al tau, ceva sa-ti apartina, atat tie si nu numai.
    Mult succes si sper sa trasezi linii foarte clare intre fantasticitate si ceea ce chiar este fantastic in viata noastra :).

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate nu întâmplător tu semnezi primul comentariu pe blogul meu: dacă nu intram pe blogul tău, nu aş fi avut acest impuls de a-mi face la rândul meu un blog în care să scriu gânduri pe care să le pot împărtăşi. Aşa că îţi datorez mulţumiri!

    RăspundețiȘtergere